Sunday, 14 October 2012

Rusaddir


"Idealnym miejscem oblężenia jest przedzielone rzeką miasto, Rusaddir, którego ludźcy mieszkańcy nie wiedzą nawet jak wielką wagę ma sławiący ich miasto most. Dla nich, to tylko połączenie lepszej i gorszej dzielnicy - dla nas i kotołaków to granica dwóch światów." -Kos, Wilkołaczy Przywódca

Miasto


Rusaddir to dobrze prosperujące, ludzkie miasteczko słynące z handlu. Swojaka metropolia, zawsze ruchliwa i głośna. Panujące w niej warunki nie tylko wabią kupców z bliskiego wschodu i Germanii, ale także i bardziej sekretne rasy. Łaki, w swych ludzkich postaciach, często goszczą w Rusaddir gdzie sprzedają, kupują a czasem nawet polują. Ludzie pozostają nieświadom, może to i lepiej.

Samo Rusaddir jest przecięte rzeką a jego obie części łączy potężny most, strzeżony most, który pełni też funkcję akweduktu i jest niejakim cudem starożytnej architektury. Most ów ma jednak podwójne zadanie - jest on nie tylko łącznikiem obu stron rzeki ale odziela tę bogatszą część miasta od wypełnionych zbirami i złodziejami slamsów.

 Są też jeszcze mroczniejsze części miasta... Choć ogólnie wiadomo, że nekromaci zostali wygnani z miasta w tym samym roku w którym cesarz Galeriusz wydał edykt tolerancyjny Chrześcijaństwa, nie jest to do końca prawdą. Może i znienawidzeni "białoskórzy" zeszli mieszkańcom miasta z drogi, jednak nadal czają się w mroku, mając czujne oko na rozwój miasta.Katakumby miasta, które przez wiele lat służyły Chrześciijanom jako miejsce kryjówki, teraz stały się ostoją zła.


Ludzie


Rusaddir jest zamieszkiwane przez wiele narodowości - głównie Rzymian, ale nie brak tu też Greków, Persów czy nawet Żydów. Dominującą religią jest rzymski polteizm, jednak nie brak innych mniejszości. Władzę nad całym Imperium dzierży w swych rękach cesarz Lycyniusz, natomiast nad miastem pieczę sprawuje wyznaczony gubernator prowincji. (Którego obecnie w grze brak...)

Zawsze skorzy do ubicia interesu, czy chwili zabawy ludzie są nieświadomi obecności w ich mieście łaków, ukrytych pod swą ludzką postacią. Wiedzą natomiast aż nader dobrze o innych nie-ludziach. Elfowie i krasnoludy, choć szanowane za swe zdolności łowieckie i kowalskie są ciężko dyskryminowane.

Może i nie są oni tak silni jak wilkołaki, czy zwinni jak kotołaki, ale braki fizyczne nadrabiają dużo lepszą technologią niż tamte dwie rasy. Ponadto znaczną przewagę stanowi dla nich zdolność używania magii. Specjalizują się w zaklęciach, które raz po raz sprowadzają ich na złą scieżkę... Rzymskie wojsko także pozostaje najlepiej znaną i najprawniejszą jednostką zdobywając sobie chwałę w świecie.

Bardzo ważny jest dla nich majątek, decyduje on bowiem o pozycji społecznej. Podział pod względem finansowym jak i religjnym prowadzi do wielu sporów, szczególnie biorąc pod uwagę różnorodność kulturalną w tym mieście.

Katakumby

 

Przejęte prez Nekromantów podziemia miasta szybko zamieniły się w burzliwe osiedle, gdzie osoby mające majątek były w większym niebezpieczeństwie niż Ci nie mający nic do stracenia. Magowie to z natury osoby skłonne do wyzysku bliźniego i specjalizujące się w sztuczkach zbyt okrytnych by je tutaj wymieniać. Choć wygnani z miasta nadal mają swoje wpływy i niespiesznie, przekonanii o prawdziwości frazy "Vicor qui patitur", szykują swój odwet na ludzkiej rasie.

Ich zdolności magiczne są opiane legendami i budzą przerażenie. Przecież sam Hades nie jest w stanie przywrócić zmarłych do życia, a nekromanci tego właśnie chcą dokonać. No i oczywiście sami chcieliby osiągnąć nieograniczoną władzę i nieśmiertelność, lecz podejrzliwi wobec siebie nawzajem nie mówią o tym głośno.  

Inne Rasy 

 

W Rusaddir poza ludźmi żyje wiele innych stworzeń, takich jak krasnoludy czy elfy, jednak są one przez nich jedynie tolerowane. Pozwala się im mieszkać w mieście ze względu na szczególne zdolności przydatne dla mieszkańców, ale żaden młody człowiek nie przepuści okazji, aby obrzucić jednego z nieludzi zgniłymi pomidorami.

Przez ostatnie starcia z kotołakami i wilkołakami inne rasy są coraz bardziej piętnowane - powstało nawet coś na kształt getta znajdującego się w wschodniej części miasta, czyli specjalna dzielnica zamieszkiwana wyłącznie przez nieludzi. Szybko stała się to najbiedniejsza część miasta, do której żaden szanujący się człowiek nawet nie pomyśli, żeby zawędrować.


Lasy

Okolice Rusaddir to głównie rozległe pola uprane i pastwiska, które zamieszkane są przez wieśniaków żyjących z upraw. Na południe od miasta znajdzie się też kilka ogrodów oliwnych, które z czasem ustępują miejsca ciągnącej się po choryzont skalnej równinie.

Od wschodu i północy znajdują się nieprzebyte lasy, prowadzące po same góry, które w swym sercu skrywają kocią Biralę. Podczas kiedy zachód oburczony jest nieprzyjaznymi wrzosowiskami i puszczą, starszą od elfów, mieszkających w tych okolicach. Tam też, starannie strzeżona wioska Canavar prosperuje bez częstych ingerencji ze strony ludzi.

Lasy, same w sobie tworzą ostoję dla stworzeń, które popadły w niełaskę porzucających pogańskie zwyczaje ludzi. Driady, faunowie i czarownice, wszystkie te stworzenia czają się w cieniu drzew oznaczone przez człowieka imieniem diabłów i skazane na potępienie.


No comments:

Post a Comment